Wielu Partnerów przystępując do udziału w PP zastanawia się, do którego programu się przyłączyć, który PP da im najwięcej różnorodnych korzyści, np. gotowych materiałów promocyjnych, łatwości obsługi panelu partnerskiego, częstej aktualizacji oferty i oczywiście pieniędzy z prowizji. Trudno się rozeznać, bo istnieje naprawdę wiele PP w dodatku działających w różnych modelach zarobkowych. Jak się w tym nie pogubić i wybrać właściwie?
Zanim dojdziemy do sedna, przypomnę Ci filmową historię Rockego Balboa, a szczególnie jego dzieje w IV części promowanej sloganem „Zwycięzca i nadal mistrz”. To opowieść o bokserze, którzy by pomścić śmierć przyjaciela, staje na ringu do walki z tym, który zabił.
Podczas oglądania filmu można zobaczyć, jak trenują obaj wielcy mistrzowie boksu. Rocky intensywnie trenuje na Syberii, samodzielnie, w ciężkich warunkach klimatycznych (w Ojmiakonie na Syberii temperatura potrafi być nawet – 71,2 C), przy pomocy najprostszych narzędzi treningowych. Ivan otoczony jest sztabem doradców, najnowocześniejszej aparatury, najlepszych narzędzi treningowych. Obaj są wielkimi mistrzami i obaj – mimo różnych technik treningowych – odnoszą wspaniałe zwycięstwa sportowe. To co zadecyduje o zwycięstwie jednego z nich, to nie umiejętności – bo te są niemal identyczne – ale motywacja do zwycięstwa. Ivan po prostu chce wygrać, chce być najlepszy dla bycia najlepszym. Rocky ma silniejszą motywację, jego determinacja wynika z głębokiej osobistej konieczności, dla której jest w stanie się poświęcić, zrezygnować z bieżących przyjemności i z uporem maniaka znosić przeciwności losu. To co robi Rocky wypływa z jego wnętrza, ma silną motywację wewnętrzną do tego by zwyciężyć. Nie robi tego dla pieniędzy i sławy. Pieniądze i sława zawsze przychodzą wraz z sukcesem – zapamiętaj to są wtórne względem sukcesu. Iwan zaś ma motywację zewnętrzną, to by zwyciężał to raczej pragnienia ludzi z zespołu w którym trenuje, by się wybić, by pokazać światu, nowego mistrza, na którym finalnie zarobią krocie. Ludzie z otoczenia Ivana podsycają w nim sztuczne pragnienie zwycięstwa. Ivan staje się narzędziem w rękach innych i z tego właśnie powodu przegrywa. Jeśli chcesz zobaczyć jak to wygląda na filmie to polecam Ci trailer filmu.
(W opisanej historii celowo pomijam watek walki USA kontra ZSRR bo akurat ten aspekt filmu póki działamy w Polsce nas nie interesuje
To czy osiągnie się sukces (dowolnie definiowany) naprawdę nie zależy od otoczki zewnętrznej, która się z nim wiąże i która nie powinna stać się celem samym w sobie, to tylko gadżet. Zauważ, że Johny Deep najlepiej wynagradzany aktor, który zarobił w zeszłym roku 100 mln dolarów, mieszka na uboczu, z dala od sławy i wielkoświatowego blichtru, a większość swojego czasu poświęca rodzinie. To, że o kimś nie jest głośno, nie oznacza, że nie osiągnął dużego życiowego sukcesu.
Kolejna istotna sprawa to czas. Jest sukces i trwały sukces Jednorazowy sukces polegający na osiągnięciu szczytu w jakiejś dziedzinie i spoczęcie na laurach, raczej nie doprowadzi Cię do kolejnych wielkich osiągnięć. To co wyróżnia ludzi sukcesu to czas jaki upływa podczas ich nieustających prób doskonalenia się w wybranej przez siebie branży. Johny Deep nie zaczął zarabiać fortuny z dnia na dzień. Pracował na to od 1984 roku. Osiągnięcie pułapu 100 mln rocznie zajęło mu 27 lat. Przykład z polskiego podwórka? -proszę bardzo. W Pucharze Świata Kowalczyk zadebiutowała 9 grudnia 2001 (sezon 2001/2002) w Cogne, zajmując 64. miejsce w kwalifikacjach sprintu stylem dowolnym na 1,5 km. A na którym miejscu jest teraz? Sam wiesz.
Jesteś gotowy tak długo się angażować w coś w co wierzysz? Jeśli tak, to w co wierzysz? Co jest Twoją wewnętrzną motywacją?
Żeby działać aktywnie w jakiejkolwiek branży trzeba lubić, a nawet kochać to co się robi. Trzeba tym żyć. Tylko życie i działanie z pasją powoduje, że można realizować najbardziej niewiarygodne marzenia.
Wracając do pytania – w którym PP zarobisz najwięcej? – odpowiem, że w tym, którego produkty będą zgodne z Twoimi wartościami. Nigdy nie staniesz się obrzydliwie bogaty polecając coś czego sam się wstydzisz i nie wierzysz w jego skuteczność. To właśnie dlatego tak mało osób osiąga sukces w sprzedaży, bo brakuje im pasji, entuzjazmu i wewnętrznego przekonania, że to co polecają jest naprawdę wartościowe. Z tego samego powodu padają biznesy, które zakładane są wyłącznie z chęci zysku, bez pierwotnej pasji w danej dziedzinie. Ludzie zaczynają coś robić (świetnie jest pokazany typowy„proces zakładania biznesu” w filmie „Dom zły”), uczą się technik sprzedaży, technik marketingu, stosują różne triki reklamowe i… zniechęceni w najlepszym przypadku rezygnują ze swojej działalności po kilku czy kilkunastu miesiącach.
Jeśli chcesz wybić się przed szereg, rób to co TY uważasz za słuszne. Nie zawsze to co mówią inni o e-biznesie sprawdzi się w Twoim przypadku. Szukaj swojej drogi i miejsca na rynku, otwieraj się na nowe możliwości. Ufaj, że sukces jest Co dany. Musisz tylko chcieć go zdobyć.
Aneta Styńska była managerem Złotego Programu Partnerskiego w latach 2005-2010. Obecnie koncentruje się na rozwoju swojego Programu Partnerskiego Psychorada.pl oraz edukacji e-biznesowej dla osób, które chcą związać własną działalność zawodową z tym obszarem biznesu.
ten program ma tyle wad a wasz system jest tak niedopracowany ze coraz więcej partnerów widzi bezsens promowania tych waszych publikacji. Linki nie wchodzą, mailing bez linków z id partnera, ebooki wygenerowane bez id parntnera, brak drugiego poziomu i statystyk, słabe kampanie z wyjatkiem tej w grudniu/styczniu.
Tak naprawde zarobisz w tym którego produkty będą z godne z tym co piszesz i jak piszesz artykuły …
Pozdrwaiam
Krzysztof Kosiński