Zgodnie z Waszą sugestią uruchamiamy ponownie mechanizm wysyłania linków partnerskich w naszych mailingach, jednak z ważną modyfikacją.
Tak jak zostało to ustalone w dyskusji na blogu (http://blogzpp.zlotemysli.pl/artykul/dyskusja-jak-naprawic-zloty-program-partnerski) każdy Partner, który się zarejestruje w ZPP, dostaje na 20 dni status aktywnego Partnera. Ponadto każda naliczona prowizja bezpośrednia z dowolną kampanią poza “zm-” (czyli naszymi kampaniami mailowymi) wydłuża okres aktywności o kolejne 20 dni.
W przypadku, gdy klient kliknie w link partnerski z naszego mailingu, to zostaje mu ustawione cookie, jednak tylko wtedy, gdy link dotyczy aktywnego Partnera. Gdy w momencie kliknięcia Partner nie miał statusu aktywnego Partnera, to cookie nie jest ustawiane – link jest traktowany w taki sposób jakby był zwykłym linkiem, nie partnerskim.
Podkreślam, że dotyczy to tylko kampani “zm-”. Wszystkie inne kampanie działają na dotychczasowych zasadach i zawsze jest ustawiane cookie, niezależnie od aktywności Partnera.
Podsumowując – linki partnerskie będą wysyłane we wszystkich mailingach, jednak cookie u klienta będzie ustawiane tylko dla aktywnych Partnerów.
Wierzę że dzięki tej zmianie będziecie zarabiać więcej, dzięki czemu będziecie mieli większą motywację do działania i uzyskanie statusu aktywnego Partnera nie będzie problemem.
Marcin Kądziołka
Dla pewności spytam, zakup z kampanią zm- to 40% prowizji?
no i pięknie. To do roboty
@Lech: tak, jeśli było cookie
Czy aktualny status będzie gdzieś widoczny w panelu ZPP?
Czy partnerzy, którzy mieli w ostatnich dniach sprzedaż bezpośrednią dostaną status Aktywny, czy liczy się to od najbliższej sprzedaży bezpośredniej?
Bardzo dobra decyzja. Aktywni zostaną nagrodzeni i otrzymają w ten sposób dodatkową motywację. Bardzo duży plus dla was za szybką realizację tego planu bo już myślałem, że doczekamy się dopiero na gwiazdkę
Nadal czekamy na opcję generowania paczki ze wszystkimi fragmentami
To bardzo dobre rozwiązanie.
@Kuba: to jeszcze trochę poczekacie. Bo w kolejce są najpierw linki partnerskie w darmowych fragmentach i poprawa statystyk.
@Darek: liczy się tak naprawdę od wczoraj od ok. 16:00, bo wtedy robiliśmy testy tej części mechanizmu. Status aktywny pewnie docelowo będzie widoczny w panelu, jednak nie od razu.
Mnie to nie przekonuje i dziwię się tym wszystkim partnerom, którzy chwalą to rozwiązanie – kiedyś zachęcaliście do budowania bazy adresowej i niejeden partner aktywnie pozyskiwał adresy do waszej bazy w nadzieji na dochód)… teraz cieszycie się że profity z pozyskanych przez Was adresów ma mieć wydawnictwo?
…no chyba, że cieszycie się że po reformie czasem otrzymacie wieksza prowizje.
ZPP gratuluje, ze tak pieknie potrafi manipulowac partnerami – najpierw zabrac 5zł, później oddać 1zł, i wzbudzic euforie u partnerow. …kolejny wasz sukces.
To nie fer ze strony wydawnictwa.
Ludzie natyrali się, żeby miec bazę emailową a teraz mogą tylko patrzec jak im topnieje kasa i są zmuszani do coraz większej orki.
No tak MY napracowaliśmy się budując wam bazę adresową a teraz kolejny raz okradacie nas z należnych nam prowizji. Dla mnie to koniec współpracy.
Fajnie, że tak szybko weszła ta zmiana Oby na kolejne też nie trzeba było długo czekać.
George:
„Ludzie natyrali się, żeby miec bazę emailową a teraz mogą tylko patrzec jak im topnieje kasa i są zmuszani do coraz większej orki.”
Ale to jest twoja baza emailowa. Wykorzystaj ją jak chcesz. Pokaż mi PP z ebookami/audiobookami który daje więcej niż ZM.
@Robert ty wazelniarzu!
Nie chodzi o to czy ktos placi wiecej tylko czy dotrzymuje obietnic.
A druga strona jest duzo ktorzy placa wiecej, np. Clickbank placi 75%
@xyz: czy nie jest tak, że sytuacja jest jak przez zmianami z połowy 2011 r, pod warunkiem ze sprzedasz książkę raz na 20 dni? Czy są jakieś różnice?
@Lechu
Roznica jest taka, ze wg moich wyliczen przez manipulacje w ZM zarobilem jakies 500zl mniej, przez co nie mialem srodkow na dalsze inwestycje (domeny, hosting, baza mailingowa, stock fotos, etc) w promowanie ZM.
500zl + moj czas dalyby przynajmniej po 2000zl w 2013, a z wlasnych oszczednosci nie chce inwestowac bo nie wiem co ZM wymysla co rok czy dwa jak obecny model im sie nie sprawdzi.
I tutaj moje pytanie do ZM czy mozna to na stale wpisac do regulaminu ze dozywotnio ta nowa zasada zostanie?
> @Lechu
Roznica jest taka, ze wg moich wyliczen przez manipulacje w ZM zarobilem jakies 500zl mniej,
To fakt, ja zarobiłem parę tysięcy mniej I kto mi to zwróci?
Na blogu Kamila Cebulskiego ktoś pisał że przygotowuje pozew zbiorowy w tej sprawie
> nie chce inwestowac bo nie wiem co ZM wymysla co rok czy dwa jak obecny model im sie nie sprawdzi.
No niestety, jak widać – zaufanie będzie trudno odbudować.
> I tutaj moje pytanie do ZM czy mozna to na stale wpisac do regulaminu ze dozywotnio ta nowa zasada zostanie?
Patrz poprzedni punkt – co z tego że wpiszą, skoro można wpisy do regulaminu usunąć, tak jak to było ostatnio?
@Łukasz: tak, pewnie wpiszemy odpowiedni punkt do regulaminu
@Lech + Łukasz: przez 3 najbliższe miesiące planujemy tak mocne działania marketingowe, że aktywni Partnerzy powinni to sobie odbić z nawiązką. Aktywni = jedna własna sprzedaż w ciągu 20 dni, co myślę że nie jest jakimś strasznie trudnym zadaniem.
Poszedł dziś mailing z linkami i kampanią ZM Fajnie
Patrzę na 4 ostanie prowizje, i tam:
3 prowizje po 15% (widać że są po tym mailingu)
jedna zupełnie dziwna (napiszę na priv)
Mniej fajnie
OK, napisz plz szczegóły, musimy jak najszybciej sprawdzić o co chodzi.
@Lech: nie masz ustawionego statusu aktywnego Partnera, stąd brak prowizji bezpośrednich. Z drugiej strony 127 innych Partnerów ma taki status, więc mechanizm generalnie działa. Szukamy wyjaśnienia / błędu.
Znalezione i poprawione, już masz status aktywny
Kiedy aktualny status będzie gdzieś widoczny w panelu ZPP?
Tydzień dwa?
umieścić to w widocznym miejscu
Dobra zmiana.
Pozdrawiam
@Robert: aktualny status powinien być widoczny od jutra / środy.
Status jest ok.
Ale dlaczego znikły statystyki sprzedazy poszczególnych ebooków i ich zarobków.
Pozostały aby ogólne
Ta informacja pozwalała mi na koordynowanie moich działań i widziałem efekty swoich poczynań a teraz zabraliście moje oczy na system
Mam nadzieję że to tylko chwilowa przerwa!!!
Mam nadzieję też że przywrócicie stare statystyki z których można było zobaczyć która kampania przynosi efekty
Pozdrawiam
Zmiany tak,
ale nie podcinajcie gałęzi
bo bez tych statystyk sprawa się komplikuje
Pozdrawiam
Robert Łojewski
Robert, jakie statystyki Ci zniknęły?
Witam, 13 i 18 września z moich kampanii zostały zakupione książki. Pomimo to mój status w panelu zpp jest NIEAKTYWNY.
Proszę o zmianę.
@Marcin – ok, wysłałem szczegóły dziwnej prowizji na pp@zlotemysli
Widzę że te 3 po 15% już zostały poprawione na 40% – dziękuję
@Marcin Kądziołka
Tym pytaniem to się osmieszyles
Jesli nie wiesz jakie byly, a jakie sa teraz to chyba cos jest nie tak.
@Lechu napisz nam tutaj prosze czy ZM Ci wyrownaly chociaz za te 3 prowizje, ktore miales miec status aktywny a nie miales?
@Ronka: zmiana obowiązuje od 22.09, więc jak od tego momentu będziesz miała sprzedaż, to status będzie zmieniony na aktywny.
@Łukasz: bardzo możliwe że się ośmieszyłem, nie będę mógł przez to spać po nocach, jednak u mnie panel ZPP wygląda dokładnie tak samo jak wcześniej, dlatego pytam jakie statystyki zniknęły.
@Lech: OK
@Lukasz: tak jak napisałem, wyrównali:
„Widzę że te 3 po 15% już zostały poprawione na 40% – dziękuję ”
Są jeszcze 3 inne do wyjaśnienia, opisałem je na priv (pp@zlotemysli) – jedna wczoraj dwie teraz – pewnie są bardziej skomplikowane
Co do sprawy Ronki – jak miała w ostatnich 20 dniach sprzedaż, to powinna być „aktywna”, moim skromnym zdaniem.
@Marcin Kądziołka
Ten sarkazm to sobie mogles zachowac dla siebie.
Jak nie wiesz czego brakuje w statystykach, a co bylo w przeszlosci to widocznie sie juz nie dowiesz.
No chyba ze Ty wciaz masz pelne statystyki a tylko partnerom ukruciliscie zeby latwiej mozna bylo manipulowac
@Lukasz: w zależności od praw w systemie różne osoby mogą widzieć różne rzeczy. Swoją drogą ciekawa logika – było coś co potrzebowałem, zniknęło mi, ale nie powiem co to było, tylko będę narzekał, że tego nie ma.
To teraz z mailingów ZM będą tylko prowizje bezpośrednie?
Czyli to, że budowałam latami bazę już się nie liczy, bo ostatnio nie sprzedaję?
Na początku wyglądało to zupełnie inaczej…
W takim wypadku motywacja zamiast wzrastać spada :/
Dlaczego bezpośrednie? Będą zarówno bezpośrednie jak i wieczne.
@Kasia: Oczywiście że się liczy. Za każdą sprzedaż wygenerowaną z tej bazy otrzymasz 15% prowizji.
2 dni nie widziałem statystyk produktów ale teraz elegancko je zrobiliście. Super.
oddzielna zakładka.
i dzięki za powrót statystyk wg kampanii, na pewno pomoże w kolejnych działaniach.
Rosiłbym również abyście wcześniej informowali o planowanych promocjach, akcjach, gdyż czasem zdarzało się że jakaś akcja się zaczęła a info było dopiero tego dnia i na szybkiego musiałem wszystko organizować. Dobrze byłoby dać info przynajmniej 2 dni przed akcją..
Akcja galopująca promocja to strzał w 10.
Dobrze byłoby wprowadzić na stałe tę akcję. Odkurzylibyście stare bestsellery których sprzedaż już siadła – na nowo zaczęły by się sprzedawać. Co tydzień nowa pozycja/lub 3-5 i to mogłoby się zadomowić na dłużej.
Pozdrawiam
Robert Łojewski
@Robert: cieszę się, że zauważasz pozytywne zmiany. Tak jak zapowiadałem powalczymy teraz ostro marketingowo, więc na pewno również dla Partnerów będzie to dobry okres na zgarnięcie dużych prowizji. A co do wcześniejszego informowania, to będziemy się starać coraz bardziej wydłużać ten okres pomiędzy dawaniem znać, a startem promocji. Jeśli widzimy w tym sens, to chcemy to robić.